Retourneren, omruilen
& proefslapen
Welkom bij onze FAQ-pagina over retourneren, omwisselen en proefslapen! Hier hebben we de meest voorkomende vragen van onze klanten verzameld en beantwoord. We hopen dat deze sectie je helpt bij het vinden van de informatie die je zoekt en eventuele onduidelijkheden kan oplossen. Als je nog steeds vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice. We staan altijd klaar om je verder te helpen.
Staat je vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op via ons contactformulier of één van de volgende kanalen:
Retourneren, ruilen & proefslapen
Omruilen
Mijn boxspring past niet, wat nu?
Om onnodige kosten te vermijden, raden we altijd aan om vooraf goed te controleren of het hoofdbord / de boxspring past. Deze informatie is te vinden onder het kopje "Afmetingen" op elke productpagina.
Als blijkt dat het hoofdbord, of een ander gedeelte van de boxspring, niet past tijdens de levering; neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via de chat, of stuur een e-mail naar klantenservice@kroonbedding.nl.
De installateurs nemen het volledige bed weer mee, en de kosten voor levering (€ 75,-) worden bij jou in rekening gebracht. Vervolgens zullen we kijken of we een alternatief kunnen vinden, of maken we het aankoopbedrag weer over naar de rekening waarmee je hebt betaald.
Afhankelijk van de betaalmethode staat het bedrag weer binnen 14 dagen op je rekening.
Kan ik mijn splittopper omruilen voor twee 1-persoons topmatrassen?
Jahoor, je topmatras omruilen is zeker mogelijk - mits je bestelling nog niet is afgeleverd.
Stuur nadat je een bestelling hebt geplaatst een e-mail naar klantenservice@kroonbedding.nl. Wij zullen deze wijziging z.s.m. in ons systeem doorvoeren. Je ontvangt een bevestiging per mail zodra de ruil is gemaakt. Hier zitten geen extra kosten aan verbonden.
Kan ik mijn boxspring of matras ruilen?
Jahoor, je boxspring is - wanneer hij nog binnen je proefperiode valt - eenvoudig om te ruilen naar een ander model. Stuur ons een bericht met je bestelnummer en het gewenste model naar klantenservice@kroonbedding.nl of via onze live chat.
Hoe zit het bij de meegeleverde matrassen?
Voor matrassen ligt dit net wat anders, die ruilen we alleen om bij gebreken of defecten aangezien we per model een bijpassende pocketvering matras leveren die deel uitmaakt van de vaste collectie.
Topmatras omruilen?
Wil je je topmatras laten omruilen na levering? Dat is ook mogelijk. Breng ons op de hoogte via klantenservice@kroonbedding.nl of onze live chat met je bestelnummer en het gewenste topmatras. We komen er vast en zeker uit.
Let wel, aan het omruilen van je topmatras kunnen er aanvullende kosten verbonden zitten.
Retourneren, ruilen & proefslapen
Proefslapen & garantie
Wat houdt proefslapen in?
Bij Kroon Bedding bieden we 120 nachten proefslapen aan om ervoor te zorgen dat je tevreden bent met je nieuwe boxspring. Normaal gesproken duurt het 3 tot 4 weken voordat je gewend bent aan je nieuwe boxspring. Zo heb je dus ruim de tijd om te bepalen of je nieuwe boxspring wel wat voor je is.
Onze proefperiode bestaat uit 2 delen;
- De eerste 14 dagen kun je je bed kosteloos laten ophalen & omruilen.
- Na de eerste 14 dagen worden de ophaalkosten (€ 75,-) voor jou in rekening gebracht.
We willen je in ieder geval de garantie bieden van 100% tevredenheid. De proefperiode start op het moment van levering en staat los van je 2 jaar fabrieksgarantie (die geldt namelijk voor fabrieksfouten, of schade niet veroorzaakt door jou).
Welke garanties heb ik?
Wettelijke garantie
Op alle aankopen die je bij ons doet, heb je recht op wettelijke garantie. Dit betekent dat het artikel bij levering in goede staat moet zijn en normaal moet functioneren, zoals je mag verwachten van een dergelijk artikel.
Fabrieksgarantie
Ongeacht het model zit er 2 jaar volledige fabrieksgarantie op jouw boxspring. Deze garantie is ook geldig op de motoren en (draadloze)bediening bij elektrische boxsprings. Dit is de garantie die de fabrikant geeft aan het artikel.
Bij een gegronde klacht heb je binnen deze periode recht op een nieuw artikel als het artikel niet gerepareerd kan worden en de beschadiging / het defect niet door jou is veroorzaakt.
Akkoord van goed ontvangen
Helaas is het vaak lastig om te bepalen door welke partij het defect is ontstaan. Vandaar dat wij vragen om op de dag van levering / montage het bed goed te controleren en een akkoord te geven op goed ontvangen. Ga diezelfde dag daarom nog het bed goed na op enkele gebreken.
Mocht je er één vinden? Geef dit dan binnen 24 uur door, zo is het bij ons meteen bekend dat de schuld bij ons ligt.
Motoren vervangen na garantieperiode
Nu zullen de meeste motoren >10 jaar meegaan, kan het toch een enkele keer voorkomen dat deze niet meer naar behoren werken. Deze kunnen we dan voor jou vervangen voor slechts € 65,-.
Retourneren, ruilen & proefslapen
Retourneren
Is retourneren altijd gratis?
Retourneren is altijd gratis binnen de eerste 14 dagen van je proefperiode. Maak je dus je retour kenbaar binnen de eerste 14 dagen na ontvangst, dan krijg je het volledige orderbedrag gecrediteerd. Voor de ophaalservice hoef je in dit scenario niets extra's te betalen.
Let op: Bij retours na de eerste 14 dagen van ontvangst worden er wél ophaalkosten in rekening gebracht (€ 75,-).
Wil je je bed retourneren? Dat kan, stuur ons een bericht met je bestelnummer via klantenservice@kroonbedding.nl, of chat met ons via onze handige live chat. We helpen je graag verder!
Hoe kan ik retourneren?
Het retourneren van je boxspring is makkelijk, snel en (meestal) kosteloos.
De volgende 4 stappen staan je te wachten:
Stap 1. Neem contact op
Als je om welke reden dan ook besluit om je boxspring te retourneren, is het belangrijk om ons binnen je proefperiode van 120 dagen op de hoogte te stellen. Binnen de eerste 14 dagen na ontvangst is de ophaalafspraak gratis. Daarna worden er kosten in rekening gebracht (€ 75,-).
Je kunt eenvoudig contact met ons opnemen via:
- Chat: Via de live chat (snelste optie)
- E-mail: klantenservice@kroonbedding.nl
Na de melding van je retour heb je weer 14 dagen de tijd om het artikel te retourneren. Wij zullen dan ook de koerier direct op de hoogte stellen dat de bestelling moet worden opgehaald.
Stap 2. Inplannen ophaalafspraak
De ophaaldienst zal contact met je opnemen om een ophaalafspraak in te plannen. Je kunt dan aangeven welke dag en tijd je het beste uitkomt voor de ophaalservice.
Stap 3. Ophalen
Op de afgesproken datum en tijd zal de ophaaldienst bij je langskomen om de boxspring te demonteren en op te halen. Zorg ervoor dat er genoeg ruimte is voor de installateurs om het bed uit elkaar te kunnen halen en mee naar buiten te nemen.
Stap 4. Terugbetaling
Binnen 14 werkdagen na ontvangst van de retourzending zal het volledige aankoopbedrag worden teruggestort op de rekening die gebruikt is voor de betaling.
Houd er rekening mee dat de terugstorting enkele dagen kan duren voordat het op je bankrekening staat.
Let op: De boxspring, inclusief accessoires, dienen in dezelfde staat te verkeren als bij ontvangst en compleet te zijn. Indien deze beschadigd zijn of niet compleet, kan er een deel van het aankoopbedrag worden ingehouden.
Hoe werkt de terugbetaling?
Binnen 14 werkdagen na ontvangst van de retourzending wordt het volledige aankoopbedrag teruggestort op de oorspronkelijke betaalrekening.
Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat de terugbetaling op je bankrekening is bijgeschreven.