Veelgestelde vragen
Welkom bij onze veelgestelde vragen pagina! Hier hebben we de meest voorkomende vragen van onze klanten verzameld en beantwoord. We hopen dat deze sectie je helpt bij het vinden van de informatie die je zoekt en eventuele onduidelijkheden kan oplossen. Als je nog steeds vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice. We staan altijd klaar om je verder te helpen.
Staat je vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op via ons contactformulier of één van de volgende kanalen:
Klantenservice
Dringend antwoord
Is levering altijd gratis?
Ja, bezorging is altijd gratis voor al onze klanten in Nederland en België (met uitzondering van de Waddeneilanden).
Hoe snel bezorgen jullie?
Bestellingen worden verstuurd via onze koerier, Nieuwhoff. Zij sturen jou binnen 1 à 2 werkdagen een leverafspraak via het mailadres waarmee jij je bestelling hebt geplaatst. Dit is dan ook meteen de verwachte levertijd.
Vaak valt de datum van de leverafspraak die Nieuwhoff toestuurt binnen 2 weken, maar het kan bij drukte weleens voorkomen dat het 3 - 4 weken duurt voordat jij je boxspring ontvangt.
Hoe werkt retourneren?
Stap 1. Contact opnemen
Neem eerst contact met ons op via onze live chat, een telefoonafspraak of e-mail. Wij helpen je graag verder met je retouraanvraag.
Stap 2. Ophaalafspraak inplannen
Plan een gratis ophaalafspraak in met onze ophaalservice. Onze logistiekpartner Nieuwhoff neemt contact met je op voor het inplannen van een ophaalafspraak.
Let wel, de kosteloze ophaalservice geldt alleen wanneer het nog binnen de eerste 14 dagen van de proefslaapperiode valt en niet voor beddengoed of extra cadeaus. Deze moet je apart opsturen naar ons magazijn, breng ons hiervan eerst op de hoogte via onze chat, mail of telefoon.
De kosten hiervan zijn voor jou, de klant.
Ons magazijn:
Willem Brocadesdreef 4
2132PV, Hoofddorp
Nederland
Stap 3. Gereed maken voor retour
Zorg dat de boxspring compleet is en er genoeg ruimte is om het bed te demonteren op de afgesproken datum en tijd.
Stap 4. Geld terug
Na ontvangst van de retourzending wordt het volledige aankoopbedrag binnen 14 werkdagen teruggestort op de oorspronkelijke betaalrekening, mits wij ook alle artikelen van de retouraanvraag hebben ontvangen.
Mocht je ervoor kiezen om bijv. wel je topdekmatras of bijgekochte beddengoed te houden dan trekken we dit van het oorspronkelijk bedrag af.
Houd er rekening mee dat de terugstorting enkele dagen kan duren voordat het op je bankrekening staat.
Opgelet!
De boxspring, en eventuele bonusartikelen / cadeaus, moeten in dezelfde staat zijn als bij ontvangst en compleet met eventuele accessoires. Beschadigingen of ontbrekende onderdelen kunnen leiden tot inhouding van een deel van het aankoopbedrag.
Voor uitgebreide informatie over het retoursproces verwijzen we je naar onze pagina over retourneren.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, zolang de bestelling nog niet in behandeling is, kunnen we deze zeker voor je annuleren.
In alle andere gevallen is annuleren niet mogelijk. Neem dus zo snel mogelijk contact op met één van de medewerkers van onze klantenservice.
Klantenservice
Garantie & klachten
Welke garanties heb ik?
Wettelijke garantie
Op alle aankopen die je bij ons doet, heb je recht op wettelijke garantie. Dit betekent dat het artikel bij levering in goede staat moet zijn en normaal moet functioneren, zoals je mag verwachten van een dergelijk artikel.
Fabrieksgarantie
Ongeacht het model zit er 2 jaar volledige fabrieksgarantie op jouw boxspring. Deze garantie is ook geldig op de motoren en (draadloze)bediening bij elektrische boxsprings. Dit is de garantie die de fabrikant geeft aan het artikel.
Bij een gegronde klacht heb je binnen deze periode recht op een nieuw artikel als het artikel niet gerepareerd kan worden en de beschadiging / het defect niet door jou is veroorzaakt.
Akkoord van goed ontvangen
Helaas is het vaak lastig om te bepalen door welke partij het defect is ontstaan. Vandaar dat wij vragen om op de dag van levering / montage het bed goed te controleren en een akkoord te geven op goed ontvangen.
Ga diezelfde dag daarom nog het bed goed na op enkele gebreken. Mocht je er één vinden? Geef dit dan binnen 24 uur door, zo is het bij ons meteen bekend dat het niet de schuld is van jou, de klant.
Motoren vervangen na garantieperiode
Nu zullen de meeste motoren >10 jaar meegaan, kan het toch een enkele keer voorkomen dat deze niet meer naar behoren werken. Deze kunnen we dan voor jou vervangen voor slechts € 65,-.
Ik heb een defect product ontvangen, wat nu?
In de meeste gevallen retourneer je je defecte product en betalen we je zo snel mogelijk terug.
Neem altijd eerst contact op met één van de medewerkers van onze klantenservice - via de chat of het contactformulier - om onze ophaalservice op de hoogte te brengen van jouw aanvraag.
Zij zullen vervolgens z.s.m. contact met je opnemen voor het inplannen van een ophaalafspraak.
Let wel, controleer je bestelling direct bij ontvangst en meld diezelfde dag nog als er iets aan je bestelling mankeert. Zo kunnen wij eenvoudig uitsluiten dat het probleem niet door andere variabelen is ontstaan.
Doen jullie reparaties?
Nee, wij doen geen reparaties.
Wél heb je 2 jaar fabrieksgarantie. Onder fabrieksgarantie verstaan we een product dat binnen de aangegeven periode vanwege fabricage fouten kapot kan gaan. Uitgesloten van deze garantie is schade die ontstaat bij normaal gebruik van het product, door jou - de klant.
Mocht jouw boxspring of bestelling dus beschadigd of kapot zijn gegaan zonder dat het jouw schuld is? Dan kun je deze laten omruilen voor een nieuwe, zonder extra kosten.
Zorg er wel voor dat je dit op de dag van levering aankaart.
Hoe dien ik een garantieverzoek in?
Wanneer er sprake is van schade aan je product binnen de fabrieks- of wettelijke garantietermijn, en je van mening bent dat de schade die is onstaan onder de garantie valt, dan kan je een garantieverzoek bij ons indienen.
Waar je op moet letten bij een garantieverzoek:
Neem eerst contact op
Voor garantieaanvragen neem je contact op met onze klantenservice met je bestelnummer en eventueel foto's van het probleem. Wij raden aan om dit via onze live chat te doen, of desnoods via e-mail: klantenservice@kroonbedding.nl.
Bewijslast na 14 dagen
Bewijslast voor garantie ligt bij de verkoper tot 14 dagen (onze kosteloze retourservice) na leverdatum, daarna bij de consument.
Bewaar het artikel
Gooi het oude artikel NOOIT weg, de garantieclaim is pas afgehandeld wanneer wij het defecte artikel ontvangen hebben, anders vervalt de garantie namelijk.
Binnen 2 werkdagen geholpen
Onze klantenservice neemt garantieverzoeken zeer serieus en neemt binnen 1 - 2 werkdagen contact met je op.
Vervanging of geld terug
Bij garantie wordt gezocht naar een oplossing zoals vervanging, of geld terug via dezelfde betaalmethode. Bij elk garantieverzoek dienen we het artikel eerst retour te ontvangen voordat we je betaling terugstorten.
Onafhankelijke partij inschakelen
Als we er samen niet uitkomen kunnen we eventueel een onafhankelijke derde partij inschakelen om de garantieprocedure te doorlopen.
Klantenservice
Overige vraagstukken
Ik heb de verkeerde gegevens ingevuld, wat nu?
Neem z.s.m. contact op met onze klantenservice zodat we dit voor je kunnen oplossen.
Houd je ordernummer bij de hand zodat we vlot voor je kunnen schakelen. Meestal hebben we dit onder werkuren binnen een paar minuutjes opgelost.
Hoe gebruik ik mijn kortingscode?
Je kunt de kortingscode direct tijdens het betalen invoeren in de kassa, waarna de korting direct wordt verrekend.
Let op: je kunt slechts één kortingscode per bestelling gebruiken en kortingscodes zijn niet geldig voor achteraf betalen.