Betalen & bestellen
Welkom bij onze FAQ-pagina over betalen en bestellen! Hier hebben we de meest voorkomende vragen van onze klanten verzameld en beantwoord. We hopen dat deze sectie je helpt bij het vinden van de informatie die je zoekt en eventuele onduidelijkheden kan oplossen. Als je nog steeds vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice. We staan altijd klaar om je verder te helpen.
Staat je vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op via ons contactformulier of één van de volgende kanalen:
Betalen & bestellen
Het afreken- & bestelproces
Hoe plaats ik een bestelling?
Bestellen via Kroon Bedding gaat zoals je het verwacht:
- Kies je gewenste boxspring: Bekijk alle opties en specificaties van het artikel en selecteer vervolgens de gewenste afmetingen, kleur, accessoires, etc. Meet de ruimte waarin je de boxspring wilt plaatsen goed op voordat je je bestelling doorzet!
- Voeg de boxspring toe aan je winkelwagen: Klik op de knop 'In winkelwagen' om het product in je winkelwagen te plaatsen. Een extra menu springt open, vanuit hier kun je besluiten om verder te winkelen of om door te gaan naar het afrekenproces door op de knop “Uitchecken” te klikken.
- Log in met een bestaand account, registreer een nieuw account of reken af als gast: Als je al een account bij ons hebt, kun je inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord. Als je nog geen account hebt, kan je jezelf registreren door je persoonlijke gegevens in te vullen. Het hebben van een account is niet verplicht, je kunt dus ook als gast afrekenen.
- Vul je bestelgegevens in en controleer je bestelling: Controleer of je het juiste artikel in je winkelwagen hebt staan (kijk eventueel ook of het de gewenste afmeting, kleur, etc. bevat). Controleer daarnaast ook of al je gegevens, zoals je contactgegevens en afleveradres, kloppen.
- Betaal je bestelling: Volg de instructies op de betaalpagina om de betaling af te ronden. Je kan hierbij gebruik maken van verschillende betaalmethoden zoals op aanbetaling, iDeal, creditcard of PayPal.
- Bevestiging van je bestelling: Na het afronden van de betaling ontvang je een bevestiging van je bestelling per e-mail. Hierin vind je alle informatie over je bestelling terug.
Vervolgens zal onze koerier, Nieuwhoff, binnen 24 uur contact met je opnemen (per mail) voor het inplannen van een leverafspraak. Houd je mailbox dus goed in de gaten voor een uitnodiging naar hun Track & Trace portaal!
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Bij ons kun je veilig en gemakkelijk betalen via meerdere betaalmethoden:
50% aanbetaling, restant bij levering
Liever de helft aanbetalen en het restant bij levering contant, per pin of via bankoverschrijving betalen? Dat kan!
Je kunt bij ons een 50% aanbetaling doen en het resterende bedrag voldoen bij de levering. Zo betaal je pas wanneer je je nieuwe aanwinst hebt ontvangen.
iDeal
Betaal veilig en snel met iDeal via je eigen vertrouwde bankomgeving. Je hoeft geen account aan te maken en er worden geen extra kosten in rekening gebracht.
Creditcard
We accepteren natuurlijk ook betalingen met MasterCard, VISA, of Maestro creditcards en debitcards. Je kunt de gegevens veilig invullen via een beveiligde verbinding. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor betalingen met creditcards.
Bancontact
Voor onze Belgische klanten bieden we de mogelijkheid om te betalen via Bancontact. Met Bancontact kun je veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen, zonder extra kosten. Het is geschikt voor alle grote Belgische banken.
Kan ik bij jullie achteraf betalen?
Wij bieden niet het bekende achteraf betalen van een In3 of Klarna aan.
Wel kun je, zoals vaker op deze pagina besproken, ervoor kiezen om de helft aan te betalen. Hierbij betaal je de eerste 50% van het aankoopbedrag bij het afrekenen en de rest pas na levering en montage.
Bij het kiezen voor een aanbetaling ontvang je natuurlijk een betaalbevestiging en een factuur, en krijg je het gehele aanbetalingsbedrag terug bij retour of annulering.
Ik wil graag €500,- aanbetalen, wat zijn de voorwaarden?
Bij Kroon Bedding hebben we een aanbetalingssysteem geïmplementeerd om het winkelen voor onze klanten zo gemakkelijk en flexibel mogelijk te maken! Deze optie is te vinden op elke productpagina, nét boven de prijs - onder onze additionele demontage service.
Om hier gebruik van te maken vink je deze optie aan voordat je de boxspring aan je winkelwagen toevoegt. Tijdens het afrekenen wordt het bedrag automatisch verlaagd naar 500,- en kun je afrekenen via een betaalmethode naar keuze (iDeal, Creditcard, Paypal, Bancontact, etc..).
Met ons systeem kan je een aanbetaling doen van 500 euro op elke aankoop, waarbij het restantbedrag pas bij de levering voldaan hoeft te worden - zonder aanvullen kosten! Hieronder willen we je graag uitleggen hoe ons systeem werkt en welke voorwaarden hieraan verbonden zitten.
Aanbetaling van 500 euro op elke bestelling
Bij ons kunnen klanten ervoor kiezen om een aanbetaling van 500 euro te doen op élke aankoop die ze bij ons plaatsen. Hiermee kun je dus je bestelling bevestigen en hoef je maar een klein deel van het totale bedrag vooruit te betalen via een betalingsmethode naar keuze.
Restantbedrag bij levering, zonder extra kosten
Het restantbedrag van de aankoop wordt pas afgerekend op het moment van levering. Dit betekent dat jij, als klant, het volledige bedrag niet vooraf hoeft te betalen; maar pas wanneer de bestelling daadwerkelijk wordt afgeleverd. Dit biedt je de mogelijkheid om het product eerst zorgvuldig te inspecteren voordat je het volledige bedrag overmaakt. We geloven dat dit noodzakelijk is om jouw vertrouwen én tevredenheid te waarborgen.
Annulering en restitutie van aanbetaling
Als je besluit om de bestelling te annuleren, restitueren we uiteraard de aanbetaling van 500 euro. We begrijpen dat er situaties kunnen zijn waarin onze klanten hun aankoopbeslissing moeten heroverwegen, en daarom zorgen we ervoor dat de aanbetaling volledig wordt terugbetaald in het geval van annulering (mits dit binnen de annuleringsperiode van 3 dagen vóór levering gebeurd). Op die manier kunnen onze klanten zonder financiële gevolgen hun beslissing herzien.
Niet-afrekenen bij levering?
Als het volledige restantbedrag niet kan worden afgerekend op het moment van levering, bijvoorbeeld omdat de klant onvoldoende fondsen heeft, zullen onze installateurs de bestelling weer meenemen. In zo'n situatie nemen we wél de volledige aanbetaling van 500 euro in.
Dit beleid zorgt ervoor dat we niet blijven zitten met onbetaalde bestellingen en dat onze installateurs niet voor niets naar het adres van de klant zijn gekomen. Door het restantbedrag op deze wijze bij levering af te rekenen, kunnen we ervoor zorgen dat alléén klanten die financieel in staat zijn om de volledige aankoop te doen, hun bestelling ontvangen.
Wij geloven sterk dat wij op deze manier een naadloze en zorgeloze winkelervaring kunnen bieden voor al onze klanten, waarop vertrouwen en kwaliteit voorop staan. Bij vragen verwijzen we u graag door naar ons contactformulier of onze handige live chat (we zijn, op werkdagen, online van 9:00 tot 19:00).
Kan ik veilig bij jullie afrekenen?
Wees gerust, je kunt bij ons veilig en vertrouwd online betalen. Onze website is permanent beveiligd met SSL-certificaat, herkenbaar aan het slotje in de adresbalk van je browser.
Zijn jullie prijzen exclusief of inclusief BTW?
Goed dat je het navraagt, al onze prijzen zijn inclusief BTW.
Hoe gebruik ik mijn kortingscode?
Je kunt de kortingscode direct tijdens het betalen invoeren in de kassa, waarna de korting direct wordt verrekend.
Let op: je kunt slechts één kortingscode per bestelling gebruiken en kortingscodes zijn niet geldig voor achteraf betalen / een bestelling op aanbetaling.